|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| This site is dedicated to Cindi McCain & Lou Grubb: Friends & Stroke Survivors....(ALLOW 1 MINUTE TO LOAD)....We search 100's of internet sites for daily news: New York Times, Washington Post, LA Times, Chicago Tribune, Harvard, Yale, UCLA, CNN, FOX, CBS, NBC, ABC, BBC, Journal of American Medical Assoc., New England Journal of Medicine, Mayo Clinic, Johns Hopkins Medicine, Cleveland Clinic, Memorial Sloan- Kettering, Reuters & 100's more...(WE DO NOT ACCEPT ADVERTISING) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Saturday
Light drinking may not be good for you: study: Reuters.com
Researchers poured cold water on the idea that moderate drinking helps prevent heart disease on Friday, noting that many studies include teetotalers as a control group but don't ask why they did not drink. Several major studies have found that light to moderate drinking -- up to two drinks a day on a regular basis -- is associated with a lower risk of heart disease. Some have also found a lower risk of some cancers. But a team at the University of Victoria in British Columbia and the University of California San Francisco analyzed 54 studies and found that only seven of them differentiated between people who abstain from choice and those who may have quit drinking for health reasons. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||